BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 28 July 2009

Luahan hati ku yang sendu


Aku juga manusia biasa... kadang perlu juga berkongsi cerita hati, tapi aku ini jenis sukar untuk mempercayai seseorang. Aku perlu ambik masa, hanya dengan gerak hati saja, aku boleh membuka cerita di dada ini. memang aku seorang yang sukar untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Aku sanggup menelan segalanya dari aku meluahkan pada orang yang aku tidak percayai.

Tergeraknya hati ku, menulis email pada Kakak Radhiah adalah kerana dia menceritakan latar belakang dirinya adalah bekas kaunselor dan telah bersara. Mungkin dari sini baru terbit keyakinan diri ku untuk mempercayai dirinya meluahkan rasa hati berkongsi cerita apa yang terbuku di hati. Inilah email dari ku untuknya....

Assalamualaikum...
Kepada Pn.Radhiah Binti Ismail, semoga di dalam rahmat Allah jua.
Saya ini di Halaqah dikenali sebagai ibu, guru, rakan, kaunselor dan berbagai lagi gelaran. Mereka memandang saya sebagai seorang yang tabah, kuat dan sabar apabila mereka membaca coretan pengalaman saya. Namun kakak, saya ini hanyalah manusia biasa. Ada masa saya kuat, ada masa saya juga lemah apabila berhadapan dengan ujian.

Atas semangat yang ada, saya
berusaha agar tidak terzahir bahawa saya ini ada masa sangat lemah dan perlukan nasihat , bimbingan dan perasaan ingin meluahkan yang terbuku dihati. Sebenarnya saya ini kuat menangis, sering menangis. Saya jarang dapat meluahkan apa yang ada dihati kerana saya berfikir saya tak boleh menunjukkan saya lemah di depan anak-anak atau anak-anak halaqah. Saya mahu mereka ambik semangat saya untuk mereka jadikan panduan dalam menghrungi ujian kehidupan.

Tapi saat ini saya sendiri berada di dua persimpangan namun saya tekad memilih
antara dua itu. Cuma dalam saya membuat kata putus ini, saya tiada teman langsung untuk berbincang. Saya tekad untuk merahsiakan pilihan saya ini. Namun suatu saat apabila umum dapat mengetahui ianya menjadi kejutan pada mereka.

Boleh saya mohon nasihat dari kakak? Dan saya lebih suka meluahkan secara live dengan berbual,walaupun sekadar di telefon. Sudi kakak berkngsi cerita dengan saya? Jika sudi kakak beriakn nombortelefon kakak pada saya, untuk saya hubungi. Terima kasih kakak.

0 comments: