BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 20 November 2009

Nu'man Al-Farisy

Nu'man Al-Farisy berumur 1hari

Pagi jam 9:00 hari ini, ummi bergerak turun dari rumah JB ke Kajang, nak tengok Nu'man Al-Farisy yang lahir subuh semalam pada pukul 4:39 pagi di Hospital Ampang. Jam 1:00 petang , Ibu Naimah dan Nu'man discaj dari wad Hospital Ampang terus ke Dewan Peperiksaan di Fakulti Perubatan, USIM di Pandan Indah. Kiranya 10 jam selepas melahirkan anak, Ibu Naimah masih kuat untuk terus menduduki peperiksaan paper terakhir untuk semester 1.

Memang break rekod jugalah, sebab lepas bersalin masuk exam. Nak buat macamana, mohon ambik peperiksaan khas tidak dibenarkan , sebaliknya pengurusan universiti menyatakan kena ambik semula paper tu semester depan. Mana Ibu Naimah mahu , sebab dah buat semua kerja kursus, dah study, tiba-tiba bersalin. Bukan boleh di duga bila bayi tu nak keluar. Jadi tak mahu mengulang paper hanya disebab tidak dapat masuk final exam, maka dia terus menduduki exam walaupun baru bersalin.

Ayah Naimah yang menetap di JB terus turun ke Ampang sebaik selepas solat subuh. Bila tiba di Hospital, uruskan discaj , dan bawa Ibu Naimah ke Dewan periksa. Sementara Ibu Naimah menduduki exam, ayah Naimah yang jaga Nu'man yang baru lahir tu. Alhamdullilah selepas sejam dalam dewan, mereka terus bergerak ke Kajang, menuju rumah Mak Dak , adik ummi yang ke 7.

Kiranya mereka mahu berehat di sini 3, 4 hari dahulu sebelum balik ke JB, rumah ummi. Ibu Naimah cuma ada 2 minggu sahaja cuti semester, sebelum semester 2 di buka pada 7 Disember nanti.





Sesiapa yang kuat dengan tabah berjuang, pasti dia berjaya. Berkahwin dan mempunyai anak bukan halangan untuk meneruskan pengajian dan belajar. Yang diperlukan hanya pengorbanan, kerjasama dari semua pihak dan sokongan dari keluarga.Diri sendiri mesti tabah, kuat, sabar dan bersemangat. Alhamdullilah, dugaan yang dihadapi Ibu Naimah memang banyak, namun semua dugaan itu bertambah mematang diri walaupun usia baru mencecah 20 tahun.

Anakku,ummi sentiasa mendoakan kejayaan, kebahagiaan di dunia dan akhirat. Semoga kita semua di dalam redha, rahmat dan kasih sayang Allah.

Ini ummi lampirkan untuk tatapan, cucu baru ummi, adik Naimah, Nu'man Al-Farisy.




Impianku menjadi isteri solehah

0 comments: