BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 18 December 2009

Hari Keluarga FTI

Gubahan Yuni-Emran



Semalam dari JB,ummi naik bas UTM bersama zauj, Imran,Elya dan beberapa kakitangan FTI dan anak-anak kakitangan FTI ke Tiara Beach Resort,Port Dickson,Negeri Sembilan. Turun dari rumah sebaik selepas solat zuhur ke FTI,UTM untuk menunggu bas. Jam 2.30 bas tiba,naik dan terus bergerak menuju ke Negeri Sembilan.

Jam 4.05 petang bas berhenti di R&R Pagoh untuk minum dan solat asar. Oleh kerana ummi tergesa-gesa naik kereta Elya dari rumah tadi, ummi tertinggal tongkat ummi. Bila berhenti di R&R ni, agak sukar sedikit untuk ummi bergerak terutama R&R ini tinggi dan perlu naik tangga. Elya yang pimpin ummi jalan. Bila naik tangga, zauj yang bantu,sama seperti ummi nak naik atas bas, zauj kena bantu ummi naik.





Kaki memang sakit tetapi kekuatan dalaman yang membantu ummi bergerak menuju ke surau di R&R Pagoh untuk bersolat asar secara qasar. Selesai solat asar, naik bas dan meneruskan perjalanan ke PD. Tiba di Telok Kemang, berhenti di Restoren Zainika untuk makan malam. Selesai makan, terus check in di A1 - 17. Walaupun hanya Aras 1 , tapi ummi naik guna lift.

Ummi dengan anak-anak duduk satu bilik duluxe. Bilik ini agar besar, lengkap TV, peti sejuk,air-corndition,ada 2 twin bed,kabinet dapur dan setty ruang tamu. Memang selesa untuk ummi yang mempunyai keluarga besar. Bibik dan Elya (anak angkat ummi) , dapat satu bilik lain.
Zaujku

Pagi tadi, jam 7:30 pagi dah pergi bersarapan di Restoren Zainika.Sarapan nasi lemak. Masa sarapan, jumpa Dr. Tamar, Ustaz abas, Ustaz Puhad,Ustaz Aminuddin dan keluarga masing-masing.Borak sekejap , terus balik bilik semula untuk mengikuti program hari Keluarga seterusnya. Jam 9:30 pagi ada acara mewarna untuk anak-anak bawah 9 tahun, jam 10:00 acara gubanhan bunga untuk isteri-isteri dan Staf FTI, dan 'Tresure Hunt' untuk staf lelaki FTI.

Zauj bersama urusetia Hari Keluarga FTI




Ummi dengan para isteri dan keluarga FTI

Imran masuk acara mewarna , ummi masuk acara gubahan bunga dari sumber terbuang,dan sepatutnya zauj masuk acara 'Tresure Hunt' tetapi zauj kata kakinya sakit, Ali Mahfuz yang ganti dirinya. Sselesai acara pada jam 11:45 , terus pergi makan tengah hari di tempat yang sama. Sementara zauj dan anak-anak lelaki bersolat Jumaat, sempat ummi menulis di sini.


Imran dengan kertas lukisan yang telah diwarnakan.

Gambar yang diambil dalam acara pagi tadi.



Bunga yang ummi gubah hasil dari bahan buangan sahaja.




Gubahan oleh Mama Hanif -tempat kedua



Angah




Abdullah Mubarak



Omar Abdul Aziz



Bibik dengan cucu ustaz Puhad

Acara petang pula terdiri acara Sukaneka.Acara memancing ikan atas darat, bowling (baling bola tampar ke  botol air), masuk bola tennis dalam bakul dan acara untuk permainan untuk anak-anak lelaki bawah 12 tahun. Ummi masuk acara bowling dan acara baling bola tennis dalam bakul. Memang adat dalam permainan ada menang dan kalah. Ummi menyertai sekadar memeriahkan dan memberikan sokongan kepada program yang zauj kendalikan.



 Ummi dengan isteri-isteri staf FTI


Angah masuk acara 'Tresure Hunt' dapat tempat kedua, Abdullah Mubarak masuk acara 'Straw' dapat tempat pertama, Omar Abdul Aziz masuk acara 'Gerak Batu Bata' juga dapat tempat pertama.

Zauj dilantik sebagai pengarah Program Hari Keluarga kali ini. Tambahan penyertaan staf FTI kali ini amat menggalakkan. Semasa menunggu sesuatu acara, para isteri staf dapat berbual mesra dan saling berkenalan dengan isteri staf baru. Kebanyakkan semua bawa anak-anak, tidak kira anak dara, anak bujang atau anak kecik. yang bawa cucu pun ada. Ummi tak bawa cucu,sebab ayah ibu Naimah tidak izinkan.


Sampai garu songkok zauj kepenatan...

Syukur, objektif program tercapai, penyertaan keluarga staf yang ramai, dan ahli keluarga staf saling berkenalan dan bermesra antara satu sama lain.

Begitu lah cerita nya,  percutian ummi kali ini. Bercuti sambil menemani zauj mengendali Program Team Building untuk staf-staf FTI, disekalikan dengan Program Hari Keluarga.

Impianku menjadi isteri solehah

0 comments: