BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 14 December 2010

Wahai Tuhan, Bantulah Aku...

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


"hidup kita semua adalah satu perjalanan yang menarik. Kalau dijadikan cerita pastinya boleh menjadi jualan yang terhangat dipasaran sama seperti novel Ayat-Ayat Cinta yang ditulis oleh Habiburrahman El Shirazy dan yang dipanggungkan juga mendapat jualan tiket yang menguntungkan.


Tapi tidak semua daripada kita punya kelebihan untuk menceritakannya dalam gaya yang menarik. Maka biasanya cerita hidup kita selalu dijeruk dan disimpan kemas dan rapi tanpa kita sedar sebenarnya ia boleh dijadikan perkongsian dan pengajaran yang sangat menarik"


Inilah permainan kata-kata. Siapa yang paling manis bicaranya akan mudah untuk disukai tulisannya... Siapa yang tajam mata penanya akan mudah menyentuh perasaan manusia tentunya untuk tujuan keinsafan. Tapi semuanya di dasarkan kepada NIAT dan HATI.


Sama seperti kata-kata bicara. Siapa yang pandai berbicara akan mudah menambat hati pendengar lebih-lebih lagi dalam menyampaikan kuliah kepada umum. Kalau perlu tambahlah ramuannya dengan modul dan permainan. Kadang kala seseorang itu tidak perlu banyak bergerak atau menambah modul dalam bicara, cuma perlu bercakap dengan tenang dan penonjolan seluruh bual bicaranya yang berkuasa menambat hati pendengar.





Aku bersujud pada MU Ya Allah,memohon kepada MU, tunjukkanlah aku jalan keluar kepada beberapa permasalahan yang sedang memenuhi minda ini untuk diselesaikan. Terlonggok dibahu ini beberapa perkara yang tidak mampu untuk aku kongsikan dengan sesiapa. Ya Allah, Hanya dalam hati aku bisikkan kepada MU. Berikan aku petunjuk Ya Allah,jalan keluarnya untuk aku membantu mereka di jalan yang ENGKAU redhai.


Wahai Tuhan, bantulah aku...


Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. (ayat 286, surah al Baqarah)

Ya Allah, tunjukkanlah jalan keluar dalam apa jua situasi melibatkan diriku dan orang lain.


Begitulah hidup. Kita mesti membuat keputusan, arah mana dan bagaimana untuk kita teruskan perjalanan. Dikala tidak tahu ke mana arah, pintalah petunjuk dari ALLAH!




Impianku menjadi isteri solehah,
selepas Allah dan RasulNYA,
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.




0 comments: