BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 27 February 2012

Hujan Energi

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




Alhamdulillah , Segala Puja – Puji hanyalah milik Allah Ta’ala semata-mata. Selawat dan salam ke atas Baginda Rasulullah s.a.w, ahli keluarga baginda yang suci, para sahabat yang kesemua mereka itu merupakan golongan yang amat mulia, para ulama’ yang mukhlisin , para mujahidin di Jalan Allah Ta’ala dan seluruh muslimin. Amin.


Malam tadi, Ahad malam Isnin, daripada sumber Teknologi Zikir Hiper Metafizik, mengkhabarkan, berlakunya hujan energy positif di galaksi Bimasakti.

Ini bukan sesuatu yang bercanggah dengan syariat dan redha Allah. Jika mahu amalkan , silakan. Jika yakin, dengan rahmat Allah...

Hujan Energi


Insya Allah akan ada "hujan energi positif" yang meliputi seluruh galaksi Bimasakti termasuk bumi pada 27 Februari 2012.

Energi tersebut mencapai permukaan bumi pada hari Minggu (masuk hari Isnin), pukul 1.17 am hingga 5.00 am.

Silakan bagi semua anggota dan pemerhati TZHM yg berniat utk menyerap energinya dapat dilakukan pada waktu tersebut di atas dengan berzikir :

- Ta'awudz : 11x
A'uudzu billahi minasy syaithaanir rajiim

- Istighfar : 11x
Astaghfirullahal adzhim aladzi laa illaha illa huwal hayul qoyyum wa'atubu ilaih

- Haukallah : 11x
Laa haula wala quwwata illa billahil'aliyyil 'adziim

- Al fatihah 11x
- Al Ikhlas 11x
- Al Falaq 11x
- An naas 11x
- Ayat kursy 11x
- Subhanallah Walhamdulillah Wa laa illaaha illalaahu Wallahu Akbar 15-20 menit.
- Allahu Akbar 15-20 minit.

*** NOTE :
- Subhanallah Walhamdulillah Wa laa illaaha illalaahu Wallahu Akbar dan Allahu Akbar dapat terus dibaca hinggai pukul 05.00 am jika berkenan.


Sesungguhnya untuk melaksanakan sesuatu yang mendatangkan redha Allah memerlukan mujahadah. Untuk bangun jam 1.00 am, macam sukar kerana tidor jam 11.00 pm. Namun atas niat dan mengharapkan pertolongan Allah, agar mampu untuk bangun pada waktu dan ketika dinyatakan di atas ini, rupanya mudah walaupun memerlukan mujahadah.


Kebiasaan jam 3.30 am terjaga dan ambik masa 15 ke 30 minit untuk berjinak-jinak atas katil yang empuk, itupun jika tidak terlelap semula. Tetapi hari ini, niat kerana Allah semata-mata bukan kerana mahu energy positif atau stamina semata-mata, setelah terjaga jam 1.00, terus duduk dan bangun, tidak mahu berjinak-jinak memeluk bantal. Walaupun keinginan itu ada, tetapi ada desakan dalam jiwa kata, jangan...


Disini kita sedar, siapa yang ambil peranan, syaitan atau malaikat.Jika terus berjinak-jinak peluk bantal, mesti tersasar masa mungkin 1 atau 2 jam terlelap baru dapat bangun semula. Maka syukur kepada Allah yang mengerakkan hati untuk terus bangun menuju ke bilik air.


Sesiapa yang baru ingin memulakan, pesanan saya, sebaik bangun, selepas istinjak, terus mandi. Amalkan mandi di subuh hari tidak kira jam berapa anda bangun. Ini akan menyegarkan badan untuk dapat melakukan ibadah tanpa rasa mengantuk.


Amalan ini sedikit cuma, biarlah sedikit asalkan berterusan dari tidak melakukan langsung. Bagaimana kita mengharap untuk menjadi kuat , tabah dan sabar jika tidak dengan melakukan tarbiyah didalam diri sendiri. Menasihati orang lain, memang mudah, tapi bagaimana jika sendiri tidak melakukan?


Buatlah sesuatu mengikut kadar yang mampu bermula perkara mudah dan berterusan. Dan untuk melangkah setapak ke setapak akan mengambil masa bertahun-tahun. Moga ada peluang untuk meningkatkan amal dari tahun ke tahun jika peluang itu sentiasa ada. Jangan sekali-kali sia-siakan umur yang ada tanpa usaha meningkat amal dan menambah bekalan. Sila ternakkan pahala...


Impianku menjadi isteri solehah,
selepas Allah dan RasulNYA,
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: