BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 28 May 2013

Air Mata Taubat

Taubat seorang Hamba
Kalimat tauhid “Laa ilaaha illallah” (tiada yang patut disembah kecuali Allah), yang sesungguhnya bukan zikir yang dikhususkan bagi upacara memperingati kematian seseorang sahaja.

Usai solat maghrib wirid dimulakan dengan istigfar dan berakhir dengan tahlil 100 kali.

Ketika serentak mengalunkan zikir “Laa ilaaha illallah” ia sayu-sayu meresap dalam sanubari hingga menerbitkan air mata penghuni. Di hujung doa, seorang penghuni menangis tersedu-sedu dalam pelukan penghuni lain.

Katanya dia teringatkan ibunya yang tidak pernah mengerjakan solat. Saya nasihatkan dia, agar banyak-banyak berdoa, mohon Allah kurniakan nur dan hidayah kepada kedua ibu bapanya seperti mana Allah kurniakan nur dan hidayah kepadanya sekarang ini.

Moga-moga airmata yang dia tumpahkan selepas bertaubat ini menjadi air yang mampu memadamkan api neraka. Dan istigfar yang sering dialunkan dibibir dan dihati menjadi cangkul yang mampu merendahkan gunung-gunung dosanya selama ini.


Ana Muridin ...alhamdulillah , rintihan taubat hambaNya itu lebih disukai olehNya dari Tasbih para Auliya'Nya ...mudah2an Allah Taala permudahkan diri hambaNya agar kekal dalam taubat ...tuntutan selepas bertaubat itu ialah menjagai diri dalam mengekali akan Taubat ...mudah2an Allah permudahkan.


Amin...


Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: