BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 4 May 2013

Anak Gadis Kamu Ibarat Bunga Baru Berputik

Sekuntum bunga
Adat berpisah dengan orang yang disayangi. Menangis setiap kali teringatkan ibu ayah. Kesal dengan perkara yang terjadi, namun masa tidak boleh diundur, hidup perlu diteruskan walaupun pahit dan sukar untuk menerima keadaan.

Sangat naif anak ini, tidak tahu apa terjadi pada diri,hanya bila merasa kelainan pada abdomen, keras dan bonjol, baru bagitahu ibu kenapa, perutnya keras.

Ibu ayah pun bawa jumpa doktor, alangkah terperanjatnya bila mengetahui ada janin...

Demi maruah dan masa depan anak dan bakal anak, maka perpisahan adalah jalan terbaik buat masa ini agar dia diasuh semula untuk mengenal kehidupan. Pengalaman yang dilaluinya menjadi guru paling kejam.


 Peringatan buat ibu bapa, bagitahu anak perempuan anda, jangan benarkan sesiapa pun sentuh alat sulitnya walaupun adik beradik, saudara kandung atau kawan-kawan sepermaian.

Bagitahu mereka akibatnya. Jangan terlewat mendidik anak-anak perempuan kamu tentang seks.

Menyesal kemudian tak berguna, Malu menerangkan akan mengadaikan maruah keluarga.


 Kepada lelaki di luar sana yang gemar permainkan wanita...

Ketahuilah bahawa kalian adalah MUSUH ALLAH DAN MUSUH RASULULLAH ! ! !

Kalian permainkan para wanita yang akalnya pendek,tidak dapat bezakan baik dan buruk, memang para wanita walaupun akal pendek,tapi mereka dikurniakan sifat malu yang tinggi....fb,phone,twitter,internet ni semua dicipta dajjal untuk menghakis sifat malu para muslimah sehingga mereka jadi umpama kucing betina yang menggoda2 kucing jantan untuk mengawan...wanita yang berpurdah yang kononnya wanita paling pemalu(tak mau orang lihat wajah merek) pun pamerkan gambar mereka walaupun berpurdah di fb untuk tatapan jutaan lelaki bukan mahram,mereka tanpa segan silu bergurau senda,tanpa malu inbox lelaki dan sebagainya...

Sekarang akal mereka tidak dapat jaga diri mereka,bahkan sifat malu juga tidak dapat jaga diri mereka..jadi siapa yang bertanggungjawab menjaga maruah para bidadari Rasulullah kalau bukan LELAKI???



Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: