BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 22 October 2013

Menyampaikan Tazkirah


Baitus Solehah
Tabah dan sabar sungguh Muhammad Nur Iman menyampaikan tazkirah di Baitus Solehah. Tidak ada rasa jemu apabila dalam diri kita ada rasa tanggungjawap pada ummah.

Padahal satu sen pun tidak pernah dibayar. Selesai solat subuh di masjid, selesai wirid dan doanya, berjalanlah dia ke Baitus Solehah untuk menyampaikan ilmu. Jika waktu solat subuh awal seperti sekarang ini, waktu subuh masuk 5.38 am, jam 6.20 am dia sudah sampai ke Baitus Solehah. Terus buka kitab. Sekarang ni kami mentelaah Kitab tulisan Imam Al-Ghazali yang bertajuk Penenang Jiwa terjemahan kitab Mukashafah Al-Qulub.

Kami berharap dengan rahmat Allah melimpahi kepada semua pelatih yang ditarbiyah dan apabila mereka keluar dari Baitus Solehah, mereka mendapat taufik dan hidayah Allah berjalan di jalan yang lurus.

Itu saja harapan kami yang berbuat kebajikan tanpa mengharap bayaran dan balasan dari manusia. Segala usaha kami bukan untuk mendatang manafaat kepada Allah dan RasulNYA tetapi manafaat untuk hamba-hambaNYA yang ingin kembali ke jalan Tuhan.

Semoga usaha kecil kami mengdapat rahmat dari Allah Ta'ala.


Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: