BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 13 December 2013

Jihad Keselesaan

Keselesaan tidor
Jihad utama kita dizaman ini ialah keselesaan. Hidup selesa dalam rumah yang sempurna, tidor selesa di atas tilam yang empuk, berpakaian selesa terhindar dari kesejukan , selesa kemana sahaja tanpa merasa bimbang ditembak atau diserang. Selesa menaiki kenderaan yang melindungi kepanasan dan kehujanan.

Keselesaan boleh melalaikan kita dari mengimbau saudara kita yang sedang kesusahan. Keselesaan tidor menghalang kita untuk untuk bangun menghadap Allah dinihari yang sepi.

Keselesaan dapat menjamah makanan membuatkan kita lupa untuk menginfak sedikit wang kepada fakir miskin. Keselesaan hidup tanpa kesakitan dan masalah menyebabkan kita jauh dari Allah, dan inilah yang kita takuti.

Kita lalai dari mengingati Allah dengan sebaik-baiknya.

Keselesaan menyebabkan kita lupa untuk nengabdikan diri kepada yang menjadikan kita. Keselesaan menyebabkan kita gagal mentaati Allah dalam nikmat yang melimpah.

Bangun sahabatku, jihad kita zaman ini ialah berada di zon selesa. Keselesaan boleh membunuh sifat kemanusiaan kita.

Bangunlah wahai orang yang berselimut, rasailah kedinginan banyu malam yang segar ini untuk menghadapkan wajah kamu dengan tuhan yang menciptakan kamu. Mohon ampunlah...Berdoalah untuk saudara kita di Syria, di Myanmar dan di merata benua yang dianiaya, ditindas dan perhamba.


Mereka berjihad untuk syahid, kita berjihad untuk membunuh keselesaan yang melalaikan kita dari mengingati Allah dengan sebaik-baiknya.


Maha Suci Allah, bantulah kami agar tidak terus berada didalam keselesaan yang membunuh rasa kehambaan kepadaMU.

Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

1 comments:

Anonymous said...

Keselesaan seperti pisau, bukan masalah dengan keselesaan, masalah dengan diri sendiri, hargai dan nikmati keselesaan bersama mengingati allah dan maju terus.