BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 23 January 2014

Bila Kiamat Makin Hampir

Apabila roh dan jasad berpisah
Hari ini, ramai yang menyatakan kiamat makin hampir. Udara makin sejuk, ada tempat yang tidak pernah dilanda salji, salji turun dengan lebatnya. Ada tempat yang kontang kini makin subur.

Mereka tahu kiamat makin hampir, sebuk mengira akan bila datangnya kiamat, tetapi mereka terlupa untuk menyediakan bekalan apabila kiamat tiba. Mereka yang terlupa ini pasti tidak percaya akan adanya kehidupan kedua yang kekal selamanya.

Jika mereka percaya mereka tidak sempat nak menyibuk akan bila hari kiamat berlaku kerana tarikh kiamat berlaku itu adalah urusan Allah, sebaliknya, mereka sebuk untuk berbuat amal kebajikan, beribadah untuk mengharap rahmat Allah Ta'ala. Mereka akan berusaha mentaati Allah dan RasulNYA dalam semua urusan kehidupan harian.

Mereka takut untuk melakukan kemungkaran kerana kiamat kecil boleh terjadi bila-bila masa tanpa ada tanda-tanda. Apakah kiamat kecil?

Kiamat kecil ialah saat kematian. Tidak da seorang pun tahu bilakan ajalnya tiba. Sewajarnya ini yang perlu kita persiapkan dahulu, risau dan sebukkan diri. Adakah kita mati dalam keadaan yang Allah redhai atau mati dalam kehinaan?

Banyakkan istigfar...


Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: