BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 4 February 2014

Eratnya Ukhuwwah



Kreatif Kek dari Sahabat
MasyaAllah, begitu ramai yang memberikan ucapan dan mendoakan saya ditarikh ulang tahun kelahiran. Terasa dekat dan erat ukhuwwah persahabatan di sini walaupun tidak pernah bertemu wajah. Kita kenal hanya setakat di laman ini saja, tetapi saya merasa semuanya dekat di hati.

Saya mengajak dan selalu mendoakan agar kita semua dapat bersama-sama di padang Mahsyar nanti di bawah naungan panji Nabi Muhammad SAW, Rasul kita dalam rahmat Allah Ta'ala.

Hari ni dalam kesibukan saya menguruskan pelatih, bertemu pesuruh jaya sumpah kerana ibu tidak ada buku rekod rawatan ketika hamil, mendaftarkan kelahiran bayinya, menjemput anak-anak yatim pulang dari sekolah, bila sampai di rumah, terhidang kek keju berhiasa kreatif dari sahabat saya. Suka saya melihat dan memakannya, berkongsi dengan semua pelatih dan anak menantu, alhamdullilah. Mana-mana pelatih yang mengidam nak makan kek keju, terasa enak sekali menikmatinya.

Kek keju leleh lagi yang ingin saya jamah, tetapi belum berkesempatan untuk mencarinya. Hari tu ada pelatih mengidam kek coklat, alhamdullilah, ada orang hantar kek coklat ke rumah anak yatim Raudahtul Maryam, sesuku di hantar ke kami untuk pelatih berkongsi menjamahnya. Sikit sorang sikit, banyak sama adil, itulah konsepnya hubungan kekeluargaan kami di Baitus Solehah.

Terima kasih sahabat-sahabat semua, semoga Allah mengampunkan dosa-dosa kita dan ditempatkan bersama-sama golongan para Rasul dan nabi-nabi, orang-orang yang benar, para solihin dan para syuhada dalam rahmat Allah Ta'ala.


Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: