BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 4 February 2014

Semakin Bertambah Usia

Balik dari bertemu pakar neuromedical.
Dunia perubatan sentiasa berusaha membuat penyelidekan untuk meningkatkan tahap kualiti kesihatan. Ia tidak bercanggah dengan hukum, bahawa semua penyakit ada penawarnya.

Apabila kita didatangkan kesakitan, terima dengan redha, anggap itu tanda kasih sayang Allah. Usaha dan ikhtiar mencari penawarnya. Saya menggalakkan anak-anak belajar bidang perubatan, supaya dapat membantu insan-insan yang menderita sakit.

Melalui kesakitan dan penyakit, rupanya ia membantu membina kekentalan jiwa, meningkatkan tahap kesabaran dan memperbagus kualiti iman.

Semakin bertambah bilangan usia, semakin banyak hijab dan rahsia Allah diperlihatkan. Kekuasaan dan kebesaran Allah dalam kita melalui kehidupan. Banyak yang ditemui.

Kotak hijau ini unik. Diberikan minggu lepas oleh unit patalogi kaji penyakit untuk zauj mengumpul urine. Saya ingatkan mereka nak tengok jumlah urine dikumuh dalam satu hari(24 jam). Rupanya lebih dari itu. Mereka ingin mendianosis penyakit dan Ingin melihat % copper dalam urine, kompisisi mineral yang lain. MasyaAllah hanya melalui kaji selidek urine kita boleh mengetahui jenis penyakit dan penawarnya.

Imran memicit tangan ayahdanya
Allahuakbar...itulah kebesaran dan keagungan Allah mengizinkan manusia untuk mengkaji , memikir dan menyelidek. Nikmat Tuhan manakah yang kamu mahu dustakan?


Semoga Allah mengizinkan usaha dan ikhtiar zauj saya mencari penawar untuk penyakitnya dalam rahmat allah Ta'ala. Dengan qudrat dan iradat Allah penyakit itu akan sembuh.
Abdullah memicit2 tangan ayahandanya


Selagi izin Allah meminjamkan kepada saya, akan saya jaga, taat dan setia untuk hidup sehati sejiwa dan mati bersama dalam rahmat Allah Ta'ala.

Kepada anak-anak,  Semoga kamu dikurniakan kesejahteraan didalam rahmat Allah Ta'ala. Tidak kira ruang dan peluang yang ada, picit dan urut tangan ayahanda sementara masih ada masa dipinjamkan oleh Allah.

Rebutlah peluang bagi sesiapa yang masih ada ibu dan ayah.

Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: