BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 1 June 2014

Baitus Solehah: Sokong Ibu Pelihara Anak Sendiri

Seorang lagi mujahidah dilahirkan secara pembedahan ceaserean dengan berat 2.9 kg pada 29/05/2014. Urusan discaj melibatkan waris.

Pelatih sepatutnya daftar masuk Baitus Solehah pada 20/05/14, tetapi ditangguhkan kerana tiada kekosongan ruang dan tempat. Saya minta keluarga jaga dahulu. Namun pada 28/05/14, pelatih ini telah mengalami sakit tanda-tanda untuk melahirkan. Oleh kerana kedudukan bayi songsang, pembedahan dilakukan segera untuk menyelamat bayi.

Baitus Solehah bantu urus discaj kerana waris tidak ada pengalaman dan kewangan. Baitus Solehah bantu untuk membayar bil hospital. InsyaAllah selepas keluar wad ini pun, Baitus Solehah akan bantu dan memberi sokongan kepada ibu ini yang mahu memelihara sendiri bayinya.

Walaupun selepas discaj ibu dan bayi terus pulang ke rumah keluarga, petang semalam ibu dan bayi telah datang ke Baitus Solehah. Ziarah semula.

Baitus Solehah bantu dan sokongan ibu ini memelihara bayinya sendiri walaupun masyarakat kampungnya mengumpat dan mencerca.

Barang sumbangan sahabat yang menyokong Baitus Solehah

Sumbangan pakaian bayi yang diterima dari para penyumbang kepada Baitus Solehah turut diagihkan kepada ibu dan bayi ini.

Membantu ibu dan bayi memulakan kehidupan. Moga dengan ukhuwwah dan akhlak islami yang kita santuni ibu ini, ibu ini berubah dan mentaati Allah. Ibu ini tidak berpeluang untuk tinggal di Baitus Solehah sebelum ini, namun bukan menjadi sebab dia tidak boleh berubah asalkan dia ada niat dan cita-cita untuk berubah. Selaku datang ke Baitus Solehah, dengan nasihat dan bimbingan secara berkala, ini dapat memulakan langkah pertama untuk berubah. InsyaAllah taufik dan hidayah Allah dikurniakan kepada sesiapa yang dikehendaki.

Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

1 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum ummi..sy mpunyai shabat yg ingin mnjga amk luar nikahnya..brkaitan pndaftaran ank d jpn dy was2 bolehkah jpn mluluskn pndftaran ankny..blh ummi bntu shbat sy??