BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 21 October 2014

Selamat Jalan Latifah

Selamat Jalan Latifah
Selamat jalan Latifah, semoga Allah merahmati kamu dan seluruh keluarga kamu. Hubungan yang baik antaŕa keluarga kandung dan keluarga angkat akan menjadikan kehidupan seluruhnya harmoni. Saling berkasih sayang, hormat menghormati dan bertoleransi.

Keluarga kita bertambah besar. Ruang dalam hati kita juga menjadi sarat dengan kasih sayang. Memelihara dan mengasuh anak angkat samalah seperti kita bersedekah jariah berpanjangan.

Anak ini menjadi aset untuk kita ke syurga atau neraka. Kita yang mencorak dan mewarnakan anak ini. Anak ini merupakan amanah kepada yang sedia mengasuh dan bertanggungjawap ke atasnya samada keluarga kandung atau keluarga angkat.

Semua orang sayangkan anak. Apatah lagi ibu yang mengadung dan melahirkan. Namun atas beberapa kekangan untuk memperolehi suatu situasi yang harmoni kepada semua pihak ia redha diserahkan kepada keluarga angkat yang sedia berkongsi kasih sayang. Keluarga angkat yang tidak tamak dan tidak ingin memiliki menjadi hak asasi dan peribadi.

Bila kita sentiasa bersikap terbuka dan positif, maka perkara baik yang datang, kasih sayang dan rahmat Allah melimpahi kita.

Ingat ! Selagi apa yang kita lakukan untuk mencapai redha Allah, maka jalan-jalan menuju arah itu juga akan diredhai dan dipermudahkan Allah.

Keluarga yang menerima Latifah ini telah memohon anak angkat sebelum Baitus Solehah dibuka kepada umum lagi. Sebelum Baitus Solehah diwartakan di dalam blog dan facebook. Jadi jangan ada yang bertanya dan timbulkan provokasi, "ummi kata dah takde penyerahan anak angkat di Baitus Solehah", "ummi kata permohonan dah tutup" , "ummi kata tahun 2014, jika ambik anak, ambik emaknya sekali".

Ingat ya, anak adalah rezeki yang Allah kurniakan kepada sesiapa yang dikehendaki pada masa yang Allah tetapkan, bukan pada masa yang kita pilih dan suka.

 
Sebelum Latifah diserahkan kepada keluarga angkat, 3 hari Latifah diletakkan di Baitus Solehah selepas ibu kandungnya dijemput keluarga pulang ke kampung.


 Perjalanan hidup yang masih jauh. Semoga anak ini sentiasa ditemani malaikat kecil yang menjaganya, menemani walaupun dimana dia berada.

Sayu, pilu... 3 malam opah tidor bertemankan Latifah. Saya namakan Latifah, yang lemah lembut kerana suka dengan alunan zikir Ya Latif.


Mohon maaf ya, permohonan anak angkat telah ditutup pada Disember 2013 lagi. Permohonan baru belum dibuka. Jadi jangan tanya apa procedur dan syarat permohonan anak angkat sekarang ini. Jika nak tahu , google saja syarat JKM.

Sekian, Assalam mualaikum dan terima kasih yang bekerjasama.

Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: