BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 3 December 2014

Bapa Saudara Rogol Anak Saudara Down Sindrom

Gadis Down Sindrom ibarat anak ayam yang pelu dilindungi
Kadang-kadang saya berfikir siapakah yang OKU, yang akalnya terencat, yang lelaki atau yang perempuan. Siapa yang Terencat Akalnya? Sedangkan gadis down sindrom ibarat anak ayam yang perlu dilindungi dari helang yang suka menyambar.


Baru sebentar tadi saya mendapat laporan, dari seorang penjaga kepada remaja down sindrom yang hamil 2 bulan. Akal remaja down sindrom tu memang kita tahu setahap mana. Bila ditanya siapa pelaku, dia bagitahu bapa saudara. Tapi bapa saudara yang mana? Yang penting, pelakunya mesti dikenali, sudah biasa dengan gadis itu, dan gadis itu faham amaran, jangan bagitahu orang. Sebabnya hanya setelah gadis itu mendakwa sakit perut, dibawa ke doktor, dibuat imbasan, baru diketahui sakit perut disebabkan hamil, ada bayi dalam rahim dan ada gerakan dalam perut. Gadis tu mana tahu yang dirinya hamil. Bila tanya pun bagaimana boleh hamil, dia tidak boleh terangkan. Memang dia tidak tahu.

Dia tak boleh bagitahu namanya dan antara bapa-bapa saudara yang selalu datang kini tidak datang lagi, jadi dia tidak boleh tunjukkan yang mana pelakunya.

Bukan sekali, menurut gadis itu berkali-kali. Buat laporan polis pun tidak dapat menunjukkan siapa pelaku dan tidak ada dakwaan dapat dilakukan. nak buat siasatan pun jika tidak tahu siapa yang harus disiasat.

Dalam hal ini, tidak mungkin gadis down sindrom itu boleh hamil jika tidak ada pelaku. Dan adakah kata-katanya dapat dijadikan bahan untuk dilakukan siasatan?

Jika nak buat ujian DNA pun, siapa pelaku yang hendak diambil sample jika tidak tahu yang mana satu.

Sudahnya kes itu hanya tersimpan dalam fail sahaja.

Dan gadis-gadis yang akalnya kurang sempurna terus menjadi mangsa kerakusan lelaki berhati syaitan.

Jadi siapa sebenarnya akalnya terencat? Gadis down sindrom atau lelaki yang merogolnya? Mentang-mentang, akal gadis tu lemah, tidak berdaya, kurang bertutur, dia dijadikan mangsa nafsu sarakah tunggangan syaitan.

Tunggulah...kamu akan dicampakkan ke neraka jahanam, kamu tidak merasa azabnya ketika di dunia, tetapi kamu tetap akan rasa azabnya di akhirat kerana, kamu tentu malu nak meminta maaf kepada gadis itu dan mengakui kesalahan kamu ketika kat dunia ini kepada gadis itu. Tunggulah...selalunya ALlah balas cash on delivered..

Makin ramai yang jadi mangsa lelaki yang menjadikan syaitan sebagai tunggangnya? Sekarang ini, gadis yang seksi, yang pakaian cuma tutup gitu-gitu, tak jadi mangsa, tetapi yang tutup sempurna pulak sasaran mereka.

Apa kaedah lagi untuk gadis menjaga diri. Yang jadi mangsa kini, gadis dalam rumah, gadis pergi sekolah, gadis balik sekolah, gadis sekolah agama, gadis belajar agama dan gadis yang tutup aurat sempurna.

Maka mohonlah pada Allah, pelihara hubungan dengan Allah, agar Allah memelihara kita dari sasaran lelaki rakus berhati syaitan, lelaki yang menjadi syaitan tungganganya. Tidak ada sesiapa pun yang dapat melindungi kita melainkan Allah Ta'ala.



Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: