BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 21 December 2014

Ketagihan Zina

Taubat Seorang Gadis
Remaja hari ini, saya dikejutkan lagi melalui temubual dengan seorang remaja. Walaupun saya dah biasa dengan kisah remaja terlanjur, terlunjur atau dianiya, masih juga terkejut dengan kisah ini.

Seawal usia 17 tahun sudah biasa berzina. Mengulanginya hampir setiap minggu. Hingga kini usia sudah mencecah 22 tahun, telah melakukan zina dengan 3 orang lelaki.

Selepas ditinggalkan lelaki pertama, rakan sekolah, jumpa lelaki kedua. Berkasih, berzina bertahun dan ditinggalkan lagi. Apabila mula sambung belajar, jauh dari kampung halaman, jumpa pula lelaki ketiga.

Bila mana lelaki itu beri lebih perhatian, ambik berat dan pandai memujuk rayu maka dia jatuh terkulai layu dalam pelukan. Mudah saja mendapatkan mahkota yang bukan dara lagi.

Bila saya tanya kenapa mudah sangat menyerah?

"Bila bersendirian saya sunyi, saya tidak dapat kasih sayang dari mama abah. Mama saya penagih dadah dan telah diceraikan oleh abah. Abah kahwin lain dan tinggal jauh dari kami. Abah cuma hantar duit nafkah tetapi mama habiskan beli dadah."

"Sebab itu bila saja ada lelaki yang beri perhatian, tunjukkan sayang, saya terpesona. Apabila diusik saya menyerah. Apabila pertama kali telah merasai nikmatnya, seterusnya saya jadi ketagih. Saya mahu setiap minggu seperti pasangan pengantin baru."

"Saya tahu zina ini dosa besar, selepas terjebak kali pertama, walaupun saya mandi wajib, saya tidak pernah rasa bersih lagi. Beberapa kali saya nak berubah, menghentikan perbuatan zina tetapi saya kalah dengan nafsu sendiri. Sebab itu saya mengharapkan bimbingan. Saya rela berhijrah dan dibelenggu demi mengekang nafsu sarakah lelaki dan nafsu diri saya yang lemah dipujuk rayu. Saya tak nak mati dalam jahil dan mati dalam maksiat tanpa sempat bertaubat."

Jadi apa lagi yang boleh meruntun hati saya untuk tidak menolongnya? Ruang untuk menempat! Ini saja masalah utama dimana saya perlu meluaskan ruang yang ada. Bagaimana?

Saya tekad ingin membimbing agar dia boleh meneruskan kehidupan di jalan yang Allah redha. Kembali mentaati Allah dan Rasul. Semoga Allah memberikan jalan dan melapangkan ruang untuk membimbing dia.


Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: