BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 4 February 2016

Tugas Bertambah Kes Dirujuk Ke Mahkamah


Jika sebelum ini urusan saya mengendalikan pelatih ke klinik kesihatan, ke Bilik Saringan, ke JPN untuk mendaftar kelahiran dan ambik nenek untuk mengurut ibu ibu selepas melahirkan. Mulai hari ini bertambah tugas apabila perlu menemani mana mana pelatih yang perlu hadir ke Mahkamah apabila ada sebutan kes.

 
 
Membantu meringankan hukuman dengan menyediakan surat akuan perlakuan baik sepanjang berada di Baitus Solehah. Mereka telah berusaha bertaubat dan berubah. Menerima bimbingan dan didikan untuk menjadi insan mulai yang Allah redhai.

 
 
Sejak kebelakangan ini, sudah beberapa pelatih menerima surat hadir ke Mahkamah atas dakwaan telah melakukan persetubuhan di luar pernikahan. Samada setuju atau tidak memang wajib hadir. Untuk memudahkan urusan, pelatih rela membuat pengakuan bersalah kerana jenayah syariah yang dilakukan dan rela menerima hukuman. Walaupun bukan hukum hudud dilaksanakan, moga moga jiwa mereka tenang setelah berusaha untuk bertaubat dan berubah menjadi insan yang Allah redha.
 
 Dalam Kamar Mahkamah Tinggi Syariah

Apabila sebutan dibacakan....kes jenayah syariah sekesyen 26.

Hukumannya denda tidak melebehi RM 5000.00 atau penjara tidak lebih 3 tahun atau disebat dengan 6 sebatan atau dihukum kombinasi antaranya yang sah.

Persediaan melakukan persetubuhan disebuah hotel...bersama pasangan bernama...

Adakah kamu mengaku bersalah?

Ada sesiapa yang memaksa kamu mengaku bersalah?

Kamu faham akibat pengakuan bersalah kamu?
 
 
 Hukuman Telah Dijatuhkan

Setelah dibacakan pertuduhan oleh pegawai pendakwa raya, rayuan telah dilakukan, lama juga mahkamah sepi dan diam untuk mengetahui hakim menjatuhkan hukuman.

Mahkamah berpuas hati dengan pengakuan bersalah...

Dengan ini mahkamah menjatuhkan hukuman,

"Dibebaskan dengan jaminan ahli keluarga atau pegawai dari Rumah Perlindungan Baitus Solehah dan mengikuti kelas pembelajaran agama 50 jam."

Terima kasih kepada peguam peguam yang membantu menyediakan dokumen mitigasi supaya hukuman diringankan. Sesungguhnya Allah yang Maha Perkasa menghendaki jalan ini dilalui.

Doa hamba yang bertaubat, doa dan zikir kautharan di setiap hari, zikir memohon Allah tunjukkan jalan jalan kebaikkan.

Sesungguhnya Allah menunjukkan orang orang yang beriman dan bertakwa jalan keluar segala permasalahan tanpa kita ketahui. Allah Ya Barri.
 

Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: