BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 11 July 2016

Bertaubat di Hujung Usia

Bertaubat di Hujung Usia
Ntah esok atau lusa kita dipanggil menghadap Tuhan Rabbul Jalil. Usia 40an masih berzina, mengandung dan melahirkan anak tidak sah taraf. Jika hukum hudud, perempuan yang telah berkahwin akan dihukum rejam sampai mati.

Apakah niat ke Baitus Solehah semata mata untuk mencari tempat perlindungan, tempat selamat melahirkan anak, tempat berpantang dan tempat menyorok dari diketahui sahabat handai dan saudara mara?

Saya berharap dengan sempat sampainya dia di Baitus Solehah, belum sempat bermalam sudah beranak, akan membuka pintu hati untuk bertaubat nasuha. Taubat  untuk tidak lagi berzina, taubat tidak lagi meninggalkan solat dan taubat tidak lagi mendedahkan aurat .

Allahu Akbar, bukan mudah untuk mendidik , membimbing sekiranya ia bukan datang dari kesedaran dan hati yang tulus untuk berubah. Menegur perlu berhemah. Jika dikasari mungkin patah, lembut menyebabkan buat sambil lewa, maklumkan kehidupan lalu sudah 40 tahun sebati dalam diri.

'Wahai Allah Yang Maha Belas Kasihan, berilah pertolongan kepada kami untuk mendidik, membimbing mereka yang telah melakukan maksiat ini agar mahu bertaubat, berubah menjadi hamba hamba Mu yang soleh.'

Kisahnya, 4 hari lepas, datang seorang wanita menaiki teksi sedang sarat mengandung memohon untuk berlindung hingga selamat melahirkan anak. Petang tu dalam pukul 4.00 baru sampai. Setelah melengkapkan borang maklumat diri dan keluarga, di dapati perempuan ini janda. Telah mempunyai 5 orang anak hasil perkahwinan yang sah.

Setelah 12 tahun menjadi janda, telah terjebak dalam perangkap kekasihku suami orang. Dalam berkasih, hidup bagaikan suami isteri. Bertemu seminggu sekali melepaskan rindu dendam tidak terperi dan akhirnya membuahkan hasil. Ada sebab musibah datang, Allah memperlihatkan kekuasaannya, Allah nak bongkar perbuatan mungkar yang dilakukan secara senyap senyap, dengan hasil perzinaan mengakibatkan mengandung walaupun segala usaha mencegah kehamilan dilakukan.

Allah boleh saja nak tunjukkan, guna kondom, kondom bocor, guna anzal, terlepas juga, dan bagai bagai lagi. Kekuasaan Allah, perempuan tidak pernah datang haid pun boleh mengandung apatah lagi setakat mencegah hamil oleh perbuatan dosa.

Mereka lupa Allah, mereka lupa dengan kekuasaan Allah, lupa keAgungan dan Kebesaran Allah untuk melakukan apa saja di alam ini. Kun Fa Ya Kun, serta merta perkara itu terjadi atas izin dan kehendak Allah.

Oleh itu wahai sahabat budiman, beringat ingatlah untuk melakukan maksiat, kezaliman, mencarut, memaki makhluk Allah, bila masa pun Allah boleh tunjukkan kekuasaannya.

Jangan kita hina orang, mengata dia kerana masih berzina walaupun usia dah lebih 40 tahun, kita tidak tahu takdir yang akan diuji Allah pada kita. Maka banyak banyaklah istigfar, mohon ampun selalu pada Allah, taat pada segala perintah dan larangan Allah, moga Allah yang menjaga kita dan anak anak walau dimana berada.







Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

1 comments:

ساريده سنين said...

Astaghfirullah al azimmm...