BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 18 October 2014

Rumah Perlindungan Remaja dan Wanita

Baitus Solehah
Baitus Solehah adalah sebuah rumah perlindungan untuk menempatkan gadis-gadis terlanjur. Kita wajib menyelamatkan mereka dari berterusan melakukan perbuatan mungkar.Membimbing mereka untuk taubat nasuha, kembali mentaati Allah dan RasulNYA.

Matlamat Baitus Solehah ialah Mentarbiyah insan-insan terlanjur agar mereka bertaubat nasuha, kembali mentaati Allah dan RasulNYA.


 Perlindungan yang diberikan bukan sekadar menyediakan makan minum , tempat tinggal tetapi membimbing dan mentarbiyah mereka untuk taubat nasuha, menjalani kehidupan sebagai muslimah di landasan yang lurus dan benar dan mengutamakan pengukuhan iman dan beramal soleh.

 KONSEP DAN PELAKSANAAN BAITUS SOLEHAH

Objektif

Baitus Solehah ditubuhkan bertujuan:

1.Memberi tempat perlindungan sementara kepada pelatih yang sedang dalam krisis.

2.Menyediakan satu tempat perlindungan yang ‘Bi’ah Solehah’

3.Mendidik dan melatih pelatih mengenai ilmu kerohanian yang mantap melalui pengisian pemantapan kerohanian, pengurusan diri dan membina sikap bertanggungjawab

4.Menjadikan para pelatih sebagai satu kumpulan sokongan untuk pelatih yang lain dalam usaha mereka mengubah diri ke arah yang lebih baik

5.Membantu menguruskan pelatih yang hamil dari aspek kesihatan dalam proses kehamilan, kelahiran dan penjagaan bayi (sama ada dibela ibu atau diserah kepada keluarga angkat)

6.Menjadikan bekas pelatih Baitus Solehah sebagai contoh islah sahsiah kamilah kepada masyarakat dan seterusnya memberikan sokongan kepada pelatih sedia ada untuk menjana perubahan diri.


 Sila berhubung dengan Mak Liza untuk keterangan lanjut melalui facebook atau page Baitus Solehah atau wasap/ sms  ke nombor 0149253151

Selain Baitus Solehah, masih ada dua buah rumah perlindungan remaja di negeri Johor.



Dua buah rumah perlindungan lain yang boleh dihubungi.

Rumah Perlindungan Remaja Generasiku Sayang, 0137904606 ~ Dr Siti Khatijah 

Rumah Perlindungan Remaja Sinar Hijrah, Hubungi Dr Masrina 0133886335




Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA,
 cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

12 comments:

hamba ALLAH said...

assalam..sya mencari anak angkat ...sya dh lme berkahwin...hubungi sya 0186660754 kak izrin

Liza said...

Assalam umie saya nk ty saya seorang ibu 3ank..skrg saya mengalami masalah rumahtangga dn hubungan saya ngan family juga buruk.skrg sya xthu mne arah tuju saya.suami tingal kn saya tnpa nafkah dh harta.ibu saya sndiri ckp yg membebankn dia.saya nk bw ank2 saya keluar tp saya buntu kemana arah saya.ank saya bersekolah dan ada baby 4bln.bole ke org seperti saya dtg ke tempt umi

hamba ALLAH said...

assalam..sya sudah berkahwin..sya mencari ank angkat tidak kira taraf ape pun..jika ade blh hubungi sya 0175662498..segala kelengkapan sya sediakn

nur ketinggian said...

as salam..sy dh berkahwin 6 tahun...saya ingin mencari anak anugerah untuk saya pelihara.hubungi saya sekiranya ada yang sudi untuk menyerahkannya...0195990594

Anonymous said...

Salam, saya azman dari trenganu, saya mencari ibu dan ank kandungannya yg tak lebih 5 bulan,saya duda dan saya menjaga anak saya seorang diri selama 15 tahun, oleh kerana anak sudah besar, mereka perlukan adik untul bermesra dan bermain, oleh itu, saya perlukan ibunya bersama anak di kandungan, perkahwinan boleh di aturkan asalkan dia sudi dan bertaubat nasuha,, ia boleh menjaga anaknya sampai besar,,bersama anak saya, sms saya jika ada, 017-280 5015

Anonymous said...

Assalamua'laikum..
Adalh Azman sudah bkahwin?
Boleh sy tahu, brp usia Azman & apakh pkerjaan Azman..

Unknown said...

Hai Erna , sy belum berkahwin tapi ada niat utk mengambil anak angkat. Klu ada tlg hubungi sy 0173597304. Sy sunyi sorang2 Dan takut Kahwin. Mungkin klu ada anak tidak la sunyi sangat.

Unknown said...

Hai Erna , sy belum berkahwin tapi ada niat utk mengambil anak angkat. Klu ada tlg hubungi sy 0173597304. Sy sunyi sorang2 Dan takut Kahwin. Mungkin klu ada anak tidak la sunyi sangat.

Unknown said...

saya kini hamil 8bln tak sah taraf . dan mencari keluarga angkat utk bakal anak sy . boleh wassap saya 01137382799 .. mohon bantu

Unknown said...

Assalamualaikum . Saya mencari keluarga angkat area penang pulau . Saya berumur 16 tahun . Masih stay dengan family kandung tapi sering dicemuh & dipukul . Mohon bantuan untuk menjaga saya . Saya minat dalam bidang perniagaan & menjalankan perniagaan online , tapi disebabkan tekanan daripada keluarga saya , saya tidak dapat meneruskannya .
Whatsapp saya 0184095649

Unknown said...

Assalamualaikum . Saya mencari keluarga angkat area penang pulau . Saya berumur 16 tahun . Masih stay dengan family kandung tapi sering dicemuh & dipukul . Mohon bantuan untuk menjaga saya . Saya minat dalam bidang perniagaan & menjalankan perniagaan online , tapi disebabkan tekanan daripada keluarga saya , saya tidak dapat meneruskannya .
Whatsapp saya 0184095649

julayla said...

assalamualaikum..sye dh 5thun kawen tp xdpt ank.sye teringin sgt nk ade ank wp ank angkat..dh lme mcari ank angkat tp xdpt.bley hubungi sye..0132218164