BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 9 February 2017

Ambik Ibu Dapat Anak



Ambik  Ibu Dapat Anak
Bahagia itu dalam takdir Allah. Kerja kita mendidik hati agar taat kepada perintah Allah agar iman terjaga dan terpelihara. Bahagia saya melihat kegembiraan seorang kanak kanak mendapat seorang bapa. Sebaik selepas ibunya di ijab kabul, anak itu mendekat pada si ayah. Insan mulia yang sudi memperisterikan, menjadikan anak ini mempunyai ayah.

Sudah pasti anak ini merasa sempurna kehidupannya seperti kanak kanak lain. Umur anak ini hampir mencapai 2 tahun. Ketika lahir hingga hari ini, anak ini berada di Baitus Solehah. Setiap lelaki menegur dia akan lari menyembunyikan diri dibelakang ibunya. Takut dengan lelaki. Menangis apabila diteggur apalagi jika ada yang cuba mendukungnya.

Itu sebab saya menggalakkan ibunya bernikah. Saya suruh ibu lihat keadaan anaknya yang takut dengan lelaki, anak itu akan hidup dalam ketakutan dan kekurangan.

Sebab itu saya sangat menghargai mana mana lelaki yang sudi mempersiterikan pelatih pelatih Baitus Solehah. Saya akan membantu memudahkan urusan. Selalunya pelatih dicalonkan adalah pelatih yang telah tinggal hampir 2 tahun di Baitus Solehah. Lagi lama berada di sini, lagi saya kenal hati budinya dan istiqomahnya dalam mentaati perintah Allah.

Yang berada di luar, telah keluar, mereka dalam jagaan waris, saya tidak dapat memberikan apa apa jaminan tentang akhlak dan istiqomah dalam mentaati perintah Allah. Moga moga mereka yang berada di luar sana tetap istiqomah beramal mentaati perintah Allah dan mendapat jodoh yang baik di sisi Allah.

Sapa pun melihat scene ini depan mata, akan merasa sebak. Sebak kerana seorang anak fitrahnya mempunyai bapa. Moga moga semua kita berusaha mendidik masyrakat supaya taat kepada perintah Allah.

Admin,

Muna liza binti Ismail

#BaitusSolehah




Impianku menjadi isteri solehah, 
selepas Allah dan RasulNYA, 
cinta kasih sayang adalah untuk zaujku.

0 comments: