BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 15 July 2009

Nostalgia yang merindu...

Bilakah aku akan bertemu dengan orang yang benar-benar mengasihi aku sebagai ibu,yang membawa seribu makna dalam hidupnya?


Malam ni aku merasa cukup sedih.?

tapi diri,kenapa nak sedih ? bukankah apa yang dilakukan kerana Allah. Disini syaitan telah mula masuk dalam hatimu, membolak-balikkan hati mu. Ingat, pertolongan mu ikhlas, mereka tak ingat ,tak kenang bukan urusan mu.


Bukan, aku hanya nak orang menganggap kehadiran ku membawa erti buat diri mereka. Mereka boleh berubah menjadi yang lebih baik,bertakwa kepada yang Esa.


Jangan, hati yang ikhlas kerana Allah tidak mengharap apa-apa dari manusia walaupun ingatan dan kenangan dari mereka. Kau tak perlukan penghargaan dari manusia. Yang kau harapkan moga apa yang kau lakukan didalam keredhaan Allah ,dirahmati Allah dan dalam kasih sayang Allah. Ingatlah, bertaubat dan selalu bersyukur.


01:20 pagi 14 jun 2006,

Entah kenapa tiba-tiba aku merindui Rasullulah , Syaidina Abu Bakar dan Syaidina Umar. Kenapa aku melihat pintu makam mereka di Raudah,Masjid Nabawi ?

Hati ku tiba-tiba merindui mereka dan aku menangis keran rindukan mereka. Disaat kematian selepas Umar ditikam,Umar masih sempat untuk meminta izin dari Aisyah minta dikuburkan disisi dua sahabatnya.


Wahai tuhan ampunkan lah diriku ini,besar dosa silamku,banyak dosa-dosaku, moga dengan rahmat dan kasih sayang Mu dapat mengampunkan dosa-dosa ku itu. Amin……….


0 comments: